Skip to content

Novinky

Pomohly vám naše stránky, nebo se vám prostě jen líbí že tu najdete informace, návody, kalkulátory a katalogy ke stažení ve formě srozumitelné i pro začátečníky?

*

podportenas*

Na této stránce najdete informace o novinkách a věcech na kterých se právě pracuje.

*

Novinky jsou řazeny od nejnovějších (nahoře) po nejstarší (dole).

*

Novinky jsme začali evidovat až od 23.1.2016, takže vše co bylo přidáno do tohoto data je velmi zkráceně uvedeno pohromadě na konci. Web ale vznikl už o cca 6 měsíců dříve a obsah vytvořený do 23.1.2016 byl také přidáván postupně, jen jsme o tom nevedli přesnější evidenci.

*

O novinkách jsme se rozhodli informovat proto, že běžný uživatel snadno přehlédne co kde přibylo nového, a přitom by mohl najít informace které tu předtím marně hledal. Takhle se snadno podívá co je tu od jeho poslední návštěvy nového a co se změnilo.

*

1.2.2023 – provedeny drobné úpravy, aktualizace WordPress, pluginů a widgetů, drobné změny v nastavení, provedena celková kontrola stránek.

*

16.3.2021 – Přidána možnost podpory provozu stránek formou darování Bitcoinu a dalších cryptoměn, několik úprav v textech a formátování, upravena stránka Podpořte nás, upraveno menu, a provedeny další drobné úpravy.

*

btc-logo

*

6.5.2020 – Přidána stránka o Výstupech pro sklápění vleku a dalších přídavných výstupech.

*

15.7.2019 – Přidána stránka o hydraulických filtrech.

*

12.1.2019 – Přidána stránka o možnostech úpravy okruhu hydrauliky ramen závěsu (a podobně) pro kopírování terénu v nově založené sekci Vychytávky.

*

13-15.6.2018 – Proběhl zatím největší update těchto stránek. Mimo jiné:

– kompletně předěláno menu – nyní jsou v něm všechny stránky ve stromové struktuře, pro větší přehlednost
– vytvořeno několik nových stránek, některé stránky rozděleny na samostatné stránky podle typu komponent, rozříděny a doplněny
– stránka „Ke stažení“ rozšířena (ručně) o zhruba 130!!! nových katalogových listů (převážně Orsta Hydraulik)
– stránka „Ke stažení“ a stránka „Komponenty“ rozdělena na samostatné kategorie
– provedena kontrola všech stránek (celkem máme na tomto webu již 27 různých sekcí!) na funkčnost, správnost linků na ně i znich atd…
– opraven link na externí galerii nádrží (problém nastal na straně hostingu Postimage, bez našeho zavinění)
– opraven odkaz na stránku o nádržích ve stránce o štípačkách a lisech (chybně vygenerovaný nefunkční link)
– zmenšeny obrázky ve stránce o nádržích (plnou velikost najdete v externí galerii)
– větší i menší úpravy textů na různých stránkách
– vybarvena ikona kalkulátoru orbitrolů
– upraveno menu a mapa stránek
– provedena kompletní ruční záloha před updatem i po něm
– upraven copyright

*

13.6.2018 – Přidána stránka o chlazení oleje a výpočtu chladiče oleje.

*

4.3.2018 – Přidána stránka o konstrukci (vlastní výrobě) hydraulické nádrže a požadavcích na její uspořádání a vybavení, včetně ilustračních obrázků možných řešení a uspořádání, vhodných doplňků atd.

*

13.10.2017 – V kalkulátorech pro štípačky a pro lisy byly přidány hodnoty průtoku oleje vytlačovaného z pístu při jeho vysouvání (což slouží m.j. k výpočtu potřebné minimální světlosti hadic), a údaje o minimální potřebné světlosti hadic, a to jak pro běžné rozvaděče, tak i pro rozvaděče s regenerací („TURBO“). O přidání hodnot průtoku vytlačovaného z pístu jsem byl požádán jedním z návštěvníků těchto stránek, a rád jsem mu vyhověl. Světlost hadic jsem pak snadno přidal také, když už stejně byly k dispozici potřebné mezivýpočty. U lisu pak byla v souvislosti s tím nalezena a odstraněna chyba ve výpočtu rychlosti výsuvu pístu s „turbo“ rozvaděčem (s rozvaděčem s funkcí regenerace), který se ale u lisů stejně prakticky nepoužívá, nebo jen na rychloposuv bez tlakové zátěže.

*

16.9.2017 – V sekci o komponentách přibyl odkaz na samostatnou stránku o akumulátorech tlaku. Samostatnou stránku dostaly akumulátory tlaku proto, že je povídání o nich poněkud rozsáhlejší, a zabraly by tedy na obecné stránce o komponentách příliš mnoho místa. O sepsání stručného pojednání o akumulátorech tlaku jsem byl požádán jedním z návštěvníků těchto stránek, a rád jsem mu vyhověl. Pokud vám zde chybí něco dalšího, nebojte se napsat. Pokusím se vyhovět

*

5.4.2017 – V sekci s kalkulátory přibyl kalkulátor hydraulického řízení – orbitrolu a pístů. Můžete si v něm spočítat jaké použít písty k danému orbitrolu a jaké vyjdou otáčky volantu při kterém zapojení, ale můžete samozřejmě i experimentovat s různými objemy orbitrolů a kombinacemi orbitrolů s různými rozměry pístů. Důležité je jen zadávat správně parametry a mít změřený skutečný krok pístu/pístů řízení, jaký na stroji reálně bude, aby byl výsledek správný.

*

20.3.2017 – V kalkulátoru světlosti hadic byly mírně upraveny výpočty, aby lépe odpovídaly provozním hodnotám v běžném a maximálním průtoku oleje v okruhu. Pokud nyní zadáte pouze provozní průtok, vyjdou vám hodnoty právě jen pro tento průtok, pokud zadáte i maximální průtok, vyjdou vám hodnoty odpovídající 80% maximálního možného průtoku v okruhu (krátkodobě lze v maximu okruh nepatrně „přetížit“, ale nejedná se o běžnou provozní hodnotu, proto se pro běžný průtok počítá 100% hodnoty, ale pro maximální jen 80% hodnoty, protože s maximální hodnotou průtoku nelze v žádném případě počítat jako s provozním stavem – jde o krátkodobé a občasné maximum dosahované při vytočení spalovacího motoru stroje do maximálních otáček (např. před přeřazením nebo při jízdě kdy se hydraulika provozně nevyužívá, ale čerpadlo nelze vypnout). Pro elektromotory je hodnota maximálního průtoku zbytečná – mají jen jedny provozní otáčky (pokud nejde o víceotáčkový typ – pak ale zadejte do kalkulátoru nejvyšší používané otáčky jako otáčky provozní, nikoliv jako maximální!)

*

13.3.2017 – Na stránce kalkulátoru štípačky byly bohužel nalezeny dvě chyby, které se vloudily již při jeho výrobě. Jedna je méně závažná, i když může znamenat také problém, druhá je ale vážnější, a moc se za obě omlouváme. Chyby se týkaly rychlosti a času štípání s aktivní regenerací, a výkonu motoru (především u toho minimálního možného by mohl nastat problém). U rychlosti a času výsuvu s aktivovanou funkcí regenerace počítal kalkulátor s chybou přímo úměrnou hodnotě poměru mezi vrtáním válce a průměrem pístní tyče, respektive počítal hodnotu která by vyšla při právě jen jednom konkrétním poměru vrtání válce vůči průměru pístní tyče. Šlo tedy o údaj zdánlivě správný, a proto se na něj dříve nepřišlo. Mohl se od skutečnosti lišit jen opravdu nepatrně, ale také poměrně výrazně, i když nikdy ne extrémně. Rozdíl ale mohl být klidně i 50% oběma směry, podle skutečného poměru vrtání válce a tyče. Ještě jednou se moc omlouváme. Chyba se týkala pouze hodnot s aktivovanou regenerací – ostatní hodnoty byly a jsou správně celou dobu. U výkonu motoru pak kalkulátor ukazoval u obou hodnot o zhruba 20% nižší výkon než by měl správně vyjít. Za obě chyby se moc omlouváme. Nevěděli jsme o nich, protože bez složitých kontrolních výpočtů a porovnání každého jednoho výsledku je téměř nešlo odhalit. Jde o poměrně komplikované multi-vzorce, kvůli značným omezením použitého pluginu pro výpočty. Lepší jsme bohužel pro prostředí WordPresu nenašli. Na obě chyby jsme přišli náhodou – nejprve na chybu s regenerací, a následně pak při zevrubné kontrole celého kalkulátoru i na chybu s výkonem motoru. V nejbližší době se proto pokusíme podrobně přezkoušet všechny kalkulátory a opravit všechny případné nedostatky (doufáme, že tam už žádné nejsou).

*

6.3.2017 – Na stránce o orbitrolech řízení byly doplněny obrázky zapojení různých variant prioritních ventilů, a byl mírně upraven text, aby byl srozumitelnější.

*

2.3.2017 – V kalkulátoru světlosti hadic jsme díky upozornění jednoho uživatele našli poměrně velkou nesrovnalost ve vzorci pro výpočet v řádku doporučené světlosti sání čerpadla. Celý kalkulátor byl zkontrolován a znovu přezkoušen, a nyní počítá všechny hodnoty správně. Za případné problémy se velice omlouváme. PS: počítal zbytečně velkoryse, takže naštěstí nehrozil v žádném případě jakýkoliv problém, pouze vám doporučoval zbytečně velkou světlost hadice sání čerpadla, což je z technického hlediska jedině dobře. Větší světlost však znamená o něco vyšší cenu, a za to se samozřejmě moc omlouváme. Jde sice jen o několik korun na metru hadice, ale i tak nás velmi mrzí že jsme tuto chybu přehlédli.

*

22.1.2017 – Doplněna stránka o škrcení, dělení a regulaci průtoku

*

1.12.2016 – Doplněna stránka o základech konstrukce okruhu a volbě komponent

*

4.11.2016 – Doplněny některé další stránky a dva nové kalkulátory (zatím převážně skryté, čekající na dodělání a revizi), zejména v sekci „Jak na to“. Z důvodu překročení kapacity stránek smazáno několik (asi 8) katalogů Orsta hydraulik (jde o věci které snad nikdy nikdo nebude potřebovat, a kdyby ano, prostě napište a koukneme se co máme. Časem se pokusíme prostor navýšit a katalogy vrátit, ale zatím na to není dost peněz). Provedena údržba a aktualizace systému. Vytvořena stránka o hydraulických navijácích a stránka o štípačkách (hotové, zveřejněné). Vyskytují se v nich ale zatím odkazy na další zatím neexistující stránky, které budou teprve vytvořeny.

*

15.6.2016 – Doplněny další informace na stránce „Komponenty“, přidáno mnoho katalogů výrobce Orsta hydraulic na stránce „Ke stažení“, provedena údržba a aktualizace systému. Vytvořena stránka pro kompletní seznam katalogů Orsta hydraulic – zatím nedokončeno, čeká na ruční zpracování velkého množství odkazů pro stažení jednotlivých katalogů

*

25.1.2016 – vytvořena stránka Komponenty a první část jejího obsahu (přidány byly obecné informace, zkratky, značení čerpadel Jihostroj, Orsta a bulharských čerpadel, informace jak určit směr otáčení a vstupy/výstupy čerpadla a hydromotoru), upravena stránka Ke stažení, dokončena stránka o orbitrolech, vytvořen a doplněn obrázek zapojení přetlakového ventilu před orbitroly typu ON.

*

23.1.2016 – přidány katalogy ke stažení Čerpadla Jihostroj řady UN a Čerpadla JHZJ, provedeny úpravy vzhledu na stránce „Ke stažení“, vytvořena tato stránka s novinkami, provedena aktualizace pluginů a běžná údržba webu, provedena kontrola statistiky přístupů, přenesených souborů a objemu přenesených dat z důvodu kontroly trafficu a zbývající kapacity přenesených dat. Provedeny drobné úpravy stránky „Podpořte nás“